Trængsel i opløbssvinget

Jeg har netop haft fornøjelsen af, at anmelde det nyeste skud på Need for Speed-stammen – Need for Speed: Shift.

Der er godt nok mange om buddet hvad angår racer-spil lige pt. Forza 3 er lige på trapperne og Need for Speed: Shift og Dirt 2 er lige udkommet, og lidt længere henne venter Gran Turismo 5.

Men det der er mest interessant ved alle disse titler er, at de illustrerer et voldsomt skift i racerspillenes fokus. Alle sammen er relativt “seriøse” og er centreret omkring baneløb. Hvis man kigger bare et par år tilbage, så var det ikke til at slå sig frem for racerspil der alle sammen drejede sig om sejt illegal street-racing med masser af nitro-boost og neonlys under bilerne.

Mig passer det fint, for den der påtagede seje attitude som street-racer-titlerne havde, sagde mig alligevel ikke noget. Men det er et godt eksempel på, at spilbranchen nok er en af de mest lemming-prægede jeg kender til. Alle løber helst i samme retning – det er nok det sikreste. Det er farligt at stikke ud.
nfs_shift_8_bmp_jpgcopy

Du kan læse hele min anmeldelse her

Skriv et svar

