Med destruktion som attraktion

Så er min nyeste spilanmeldelse kommet online på Eurogamer. Denne gang har jeg hygget mig i Mars´røde støv i PC-udgaven af Red Faction: Guerilla.

Det mest interessante ved spillet, er den enorme rolle som destruktionen af bygninger spiller. Nogen gange er det nærmest som om man har putter Boom Blox ind i en Mars-udgave af GTA, og det her blev resultatet. Udviklerne satser simpelthen hele butikken på, at den barnlige glæde man finder ved at rive de digitale ‘klods’tårne’ ned kan bære spillet igennem. Hele opgradering og penge-systemet er også hægtet på destruktionen, så hele spillet er en ret lærerig lektion i, hvordan man med alle midler kan fremhæve dette centrale gameplay-element, og gøre det relevant i alle spillets aspekter.

red_faction_guerilla

Og det lykkedes næsten at få hele spillet til at hænge sammen med denne ene centrale gameplay-mekanik. Jeg nåede at clocke 10 timer eller så, inden jeg begyndte at blive træt af den ensidige fokusering på dette element. Men pænt at de nåede så langt alligevel.

Læs hele anmeldelsen af spillet her.

Skriv et svar

