Gratis spil til folket (fra undertegnede)

I de lange mørke aftener skal jeg jo have tiden til at gå med noget, så jeg har hygget mig med at arbejde lidt videre på den basis-idé som det Game Jam-spil jeg var med til at lave var baseret på.

Her er så resultatet: Things that go bump…

Titelskærmen fra spillet

Alan Wake for mindreårige - eller noget 🙂

Det er ikke det store gameplay-mæssige eksperiment, da det stadig for mig primært handler om at lære GameMaker at kende. Men jeg har da taget et par beslutninger om, hvad det endelige resultat skulle være.

Jeg er primært gået efter at at skabe et spil der baserede sig på stemning. Derfor er interface-grafikken rimelig minimal, og det meste af gameplaymekanikken er direkte aflæselig i spillet. Kun vækkeuret er en lidt kunstig tilføjelse, der falder udenfor den repræsentation af hovedpersonens opfattelse af verden, som jeg har prøvet at ramme.

Ha! Så blev det sgu skide akademisk alligevel.

Men har man lyst til at prøve spillet, kan det hentes gratis her

Skriv et svar

