I love Limbo

I sidste uge havde jeg den fornøjelse at svinge forbi PlayDead i Pilestræde i forbindelse med en Hand-on test af Limbo, og snakke med nogen af folkene bag spillet. Så nogen gange har de bestemt sine fordele at skive til Eurogamer.dk.

Hold op! – det er et godt spil. For det første er æstetikken ret fantastisk. Men det har man ligesom kunnet lure ud fra screenshots og videor. Det der virkelig slog mig var, at gameplayet var mindst lige så godt, og lige så styret af strikse men fede dogmer som grafik og lyd er det.

Det er intet mindre end imponerende, at man aldrig er i tvivl om kontrollerne, hvor man skal hen eller hvad man kan, selvom der aldrig er en eneste linje tekst, et sekunds dialog eller et eneste tooltip på skærmen. Det giver bare sig selv.

Jeg har tidligere været inde til en lidt kortere play-test session, så nogen af sekvenserne kunne jeg genkende. Og derfor kunne jeg denne gang lægge mærke til, hvor elegant nye elementer bliver introduceret gradvist. Der er simpelthen den blødeste indlæringskurve jeg nogensinde har været ude for.

Jeg begynder for alvor at forstå den buzz der er ved at opstå omkring Limbo. Det er et af de bedste spil der er udviklet i Danmark i lang tid. Al respekt til Max and the Magic Marker, men det her er altså et niveau over.  Jeg håber det sælger en million. Det har det fortjent.

PS. Jeg smider et link til hele artiklen på EG.dk når den er oppe. Onsdag er nok et godt bud.
EDIT 29/5 – Beklager forsinkelsen. HER er linket

Skriv et svar

