GameJam i Drammen – og et spil med en hval!

Netop returneret fra en privat arrangeret gamejam i Drammen, Norge, er jeg endnu engang fyldt med inspiration, glad over at møde fede mennesker og i den grad i underskud på søvnkontoen.

Helt den samme vilde oplevelse som da jeg fik taget min GameJam-mødom på ITU var det dog ikke. Denne gang var der lidt mere hygge blandet i den intense oplevelse. Det hjalp heller ikke at værten blev mordeligt syg hen over weekenden, og at vi ikke kunne få netværket til at fungere ordentligt, og måtte deles 5 mand om en USB-dongle som vores eneste forbindelse til internettet.

MEN – fedt var det alligevel, og jeg er faktisk rigtig godt tilfreds med resultatet i den lille 3-mands-gruppe som jeg var med i. Vi besluttede fra starten af, at vores mål var at skabe en atmosfære og stemning i vores spil, frem for at satse på gameplay. Det synes jeg faktisk lykkedes rigtig godt, på trods af at en af gruppe-medlemmerne sad og arbejde på projektet fra København af, hvilket grundet den tidligere nævne internet-situation ikke gjorde tingene bedre. Jeg har lavet lydsiden til det lille spil vi fik skruet sammen – Toby’s Voyage

Og så kan jeg ikke lade være med at nævne, hvor kosmopolitisk man føler sig, når man sidder og opdaterer sin blog over en kop svinedyr kaffe i Gardermoen lufthavn. Det er muligt at andre tænker “ahh – det er ingenting”, men jeg synes sgu det er meget skægt.

Her er et par screenshots…

Og her – en zip til til download, hvis man skulle have lyst. Udpak, og kør executable. Du styrer med musen, og svømmer fremad med venstre museknap. Og du skal bare følge lysene (men du behøves ikke :-))

Skriv et svar

