Hvordan sælger man spil? Med patteguf naturligvis! (dobbeltsuk)

Jeg føler mig gammel og sur i dag. Begge dele skyldes det kommede Need for Speed – The Run.

Det er jo fint nok at man gerne vil have nogen flotte piger med i spillene. Det er jo efterhånden et anerkendt faktum, at 80% af alle digitale karakterer af hunkøn har hvepsetalje, nogen ordentlige kasser og er mere fræk i munden end egentlig intelligent (Der er tale om DTLS . Digitalt Teenage Liderbuks Syndrom).

Men trods min nærmest fatalistiske indstilling til denne tilsynelandende urokkelige konvention, formåede Need for Speed – The Run alligevel at træde mig over tæerne i en grad så jeg var nødt til at skrive om det.

Det skyldes nok også til del, at jeg fornyligt interviewede produceren på spillet. Og han virkede faktisk lidt ked at, at alle der snakkede om hans spil kun interesserede sig for de overfladiske ting, såsom at Christina Hendricks var blevet digitaliseret, og spille en birolle i spillet, og at der var eksplosioner og skuddueller. Han ville meget hellere snakke om alt det arbejde de havde lagt i, at få det til at blive et godt racer-spil.

Men da jeg gik tilbage og så på nogen af de pressevideoer der er blevet udsendt, kan jeg altså ikke sige andet en “Det er I ved gud selv ude om folkens”.

Så er det sgu svært at ændre mediernes dominerende billede af computerspilleren som en bumset, liderlig teenage-dreng, der i øvrigt aldrig får noget. For slet ikke at tale om fremmedgørelsen i forhold til spillere af hunkøn, som måske ellers godt kunne lide racer-spil.

Beviser anført nedenfor:

Skriv et svar

