En udfordring til mig selv – 2 aktualitetsspil i november

Så er det sket. I mandags var jeg inde og aflevere min laptop og min telefon på mit gamle arbejde. Navlestrengen er endelig klippet. Det føltes lidt trist og også lidt farligt, men først og fremmest føltes det rigtigt! Jeg har trippet frem mod denne beslutning i lang tid, og det er lidt af en forløsning, at den nu endeligt er taget.

Men hvordan skal jeg skyde mit nye arbejdsliv i gang? Til at starte med har jeg jo ikke ordrebogen fuld nok, til at optage mig fuldtid fra dag 1. Løsningen? En udfordring til mig selv!

Jeg har længe været af den opfattelse, at spil kan bruges til at formulere og kommunikere lige så godt som andre medier. At det kan bruges til at fortælle en historie, eller at redegøre for en problemstilling, på samme måde som billede, lyd, tale og skrift. Derfor mener jeg også, at spil bør indgå som en naturlig del af kommunikations-paletten i moderne medier.

Derfor har jeg sat mig et (givetvis vanvittigt) mål.

  • Jeg skal inden udgangen af November have produceret 2 spil, der tager udgangspunkt i aktuelle hændelser eller problemstillinger
  • Spillene skal kunne spillets i en browser
  • Prototyper vil (så vidt muligt) blive lagt ud løbende, så der er mulighed for at komme med kommentarer og/eller følge processen
  • Processen vil blive løbende kommenteret her på bloggen.

Er det vanvid. Hmm. Jeg tror det faktisk ikke. Jeg vil i hvert fald give det alt hvad jeg har.

Vigtigst af alt er – Jeg glæder mig til eksperimentet. 🙂

Så er sværhedsgraden indstillet!

Skriv et svar

