Derfor kom der ingen ny #DKgame Weekly i dag

Ja, kære lyttere. Jeg ved at I er skuffede, men det er simpelthen ikke lykkedes mig at skrue en DKgame Weely sammen til denne mandag. Men heldigvis har jeg en god undskyldning.

Hele weekenden var jeg nemlig til, hvad der endte med nok at være verdens mindste gamejam. Vi var to. Ifølge arrangementets Facebookside var vi godt nok flere tilmeldte, men der var åbenbart nogen, som glemte at møde op . FY!

Gamejam’en havde kun én regel. Spillet skulle have et navn, som var genereret af denne her geniale spilnavnsgenerator. Jeg var så heldig at ende med “Ye Olde Paintball 25th Anniversay Edition”. Nåja – faktisk var der to regler, for man skulle også udføre et styks boxart til spillet.

Helt personligt var min målsætning med gamejam’en at få lov til at prøve kræfter med Unitys nye 2D-funktioner, som er kommer med i den seneste udgave 4.3. Og det lader til at Unity faktisk dermed er blevet en lille smule mere tilgængeligt, end det var været før, hvor jeg synes at indlæringskurven har været vel høj i forhold til min efterhånden trygge havn, Game Maker.

Træerne vokser godt nok ikke ind i himlen, for det at skulle hive fat i variabler fra andre objekter er stadig et forhindringsløb uden lige, og jeg er heller ikke helt glad for, at det med Unity ikke umiddelbart er muligt at arbejde præcist med pixels. Det er stadig et lidt uldent fysiksystem og skalerede teksturer man arbejder med.

Det var nu ikke det jeg brugte mest tid på. Størst hovedpine vakte ønsket om at modificere en tekstur under spilafviklingen, så titlens ‘Paintball’ kunne leve op til sit navn, og male på bagrundene.  Men animationer og placering a grafiklag og håndteringen af sprites er blevet mange gange bedre.

Anyway, hvis man har lyst til at prøve det navnkundig “Ye Olde Paintball 25th Anniversary Edition”, så kan det ske her.

Og den regelbundne boxart, endte med at se sådan her ud:
boxarrtOg siden vi kun var to, så kan jeg da også lige bringe jam’ens andet spil. @devinegods “Fisher Price Florist College”, som kan spilles her, og som havde denne fantastiske boxart:

1522782_10201850504278732_286368152_o[1]

 

Jeg beklager forsinkelsen, og håber at have en ny #DKgame Weekly klar snarest muligt.

Skriv et svar

